رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: طالبان در رابطه با حقآبه به آنچه می‌گویند عمل کنند

  • کد خبر: ۲۱۵۳۲۶
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
سخنگوی وزارت خارجه: طالبان در رابطه با حقآبه به آنچه می‌گویند عمل کنند
سخنگوی وزارت خارجه گفت: موضع ما درباره حقآبه از هیرمند کاملا روشن است.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع حقآبه ایران و آخرین پیگیری‌ها در این زمینه با توجه به اظهارات اخیر برخی از مقامات وزارت نیرو مبنی بر اینکه هیچ آبی از طرف افغانستان وارد ایران نشده است، تأکید کرد: موضع ما درباره حقآبه کاملا روشن است. حقآبه ایران از هیرمند طبق معاهده ۱۳۵۱ یک حقآبه اثبات شده و قانونی است.

وی تأکید کرد: مقامات دولت سرپرستی افغانستان به صورت مکرر اعلام کرده‌اند که پایبند به این معاهده و حقآبه هستند. آن‌چه که ما از مقامات دولت سرپرستی افغانستان انتظار داریم این است که فرای این اظهار نظر‌ها و جلوتر از این اظهارنظر‌ها به آنچه که می‌گویند عمل کنند و براساس آب موجود و محاسبات حقوقی که انجام می‌شود حقآبه ایران را مشخص و تعیین کنند و در جهت اجرای آن عمل کنند.

ثبات در افغانستان به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و در مرز‌های مشترک کمک می‌کند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با توجه به سفر اخیر هیأتی از این کشور به تهران گفت: همکاری‌های ما با دولت سرپرستی افغانستان در این حوزه‌ها در راستای کمک به ثبات، توسعه و امنیت در افغانستان و مردم این کشور است و این‌ها اصول راهگشایی در مناسبات ما با دولت سرپرستی افغانستان است. ما معتقدیم ثبات در افغانستان و کمک به تأمین امنیت در این کشور به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و در مرز‌های مشترک کمک می‌کند.

کنعانی همچنین با اشاره به پیوند‌های عقیق فرهنگی، تمدنی و ... مردم افغانستان گفت: بهبود شرایط در افغانستان و رونق اقتصادی در افغانستان برای ما مهم است و کمک به مردم افغانستان و ایجاد ثبات در این کشور را در راستای منافع مشترک و امنیت در منطقه می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما در مناسبات دوجانبه با دولت سرپرستی افغانستان از حقوق شناخته شده ایران صرف نظر نمی‌کنیم از جمله موضوع حقآبه که جزو مطالبات ما است و همواره در گفتگو با مقامات افغانستان این موضوع به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->